گوشی, ناتینگ فون

کالبد شکافی و برسی گوشی برند ناتینگ فون1

ناتینگ فون

 

سلام، دوستان عزیز امروز همراهتون هستیم برای کالبد شکافی و برسی و باز گشایی  یکی از گوشی‌های برند محبوب و تازه کار بازار موبایل جهان برند(ناتینگ فون)، همراه ما باشید برای باز گشایی و بستن دستگاه و اطلاعات آن.

مشخصات فنی دستگاه

اطلاعات ظاهری

این دستگاه 8.6 میلی‌متر قطرو 201 گرم وزن دارد.  فریم آن از جنس آلومینیوم است و به دلیل وجود پنل شیشه‌ای و شفاف جزئیات و عملکرد داخلی آن، قابل رویت است.

ظاهر دستگاه ناتینگ فون 1 شباهت زیادی به آیفون 14 دارد، یعنی سطح بدنه‌ای صاف و لبه‌های زاویه‌دار دارد.

دستگاه Nothing Phone 2 نیز با کمی بهبود نسبت به ناتینگ فون 1  دارای ساختار ارگونومیک، ظاهری به نسبت بهتر از نسل قبلی دارند. همچنین به آسانی در دست قرار می‌گیرد.

ناتینگ فون 2 از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است. صفحه نمایش گوریلا گلس و جنس فریم آلومینیومی آن دارای رتبه IP54 هستند که در مقابل عبور محدود گرد و غبارو در برابر اسپری آب مقاوم هستند.

شکل خمیده ظریف پنل عقب به اصطلاح pillowed گفته شده است. دور از از LEDها این ساختار خاص گوشی است که مصرف کنندگان را به سمت خود جذب کرده است.

جدا از رنگ رنگ سفید، این دستگاه یک رنگ خاکستری زیبا نیز دارد. این رنگ با ظاهر خاص همخوانی و هماهنگی بسیاری ایجاد کرده است و نورپردازی LEDها نیز بیشتر به این گوشی جلوه خاص بودن را می‌دهند.

ناتینگ فون

اتینگ فون

پردازنده ناتینگ فون 2

چیپست این دستگاه Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 است. همچنین با 8 یا 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128/256/512 گیگابایت عرضه شده است.

قابلیت‌های دیگر دستگاه

بقیه قابلیت‌هایی که می‌توان از آنها اسم برد، عبارتند از: حسگر اثرانگشت ، باتری 4700 میلی آمپر ساعتی، فست شارژسیمی 45 واتی، شارژ وایرلس با 15 وات، شارژ معکوس 5 واتی، باندهای استریو و استاندارد IP54 (مقاومت در برابر آب و گرد و غبار). اما قابلیت‌هایی که مورد علاقه بسیاری از مصرف کنندگان است؛ وعده سه سال به روز رسانی اندروید و چهار سال به روز رسانی امنیتی.

به طورکلی، میتوان گفت 2 Nothing Phone دارای کوالیتی ساخت بالایی است.

صفحه نمایش دستگاه

این  دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED  است. رزولوشن یا وضوح بالایی دارد. نرخ نوسازی این دستگاه 120 هرتز است. همچنین توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود.

 

باتری دستگاه

Nothing Phone (2) با باتری 4700 ارائه شده است. نسبت به 5000 میلی آمپر ساعتی که اکثرا در دستگاه‌های پرچمدار وجود دارد کمی کمتر است.

به صورت کلی، باتری از دوام خوبی برخوردار است و می توانید با خیال آسوده یک روز کامل از آن استفاده کنید.

می‌توانید آن را در 55 دقیقه به طور 0 تا 100شارژ کنید یا می‌توانید از شارژ بی سیم 15 وات برای شارژ کامل در 130 دقیقه استفاده کنید.

به قولی، با یک پرچمدار گران قیمت مانند سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس رقابت نمی‌کند، نمایشگر بزرگ‌تر  از Nothing Phone 1 دارد و نسبت به دستگاه‌هایی در این رنج قیمت، روشن‌تر و باکیفیت‌تر است. دیگر مزیت آن، این است که می‌تواند تا نرخ نوسازی پایین کاهش یابد و در نتیجه باتری به میزان کمتری استفاده می‌شود.

ناتینگ فون

ناتینگ فون

دوربین

لنز اصلی 50 مگاپیکسلی دارای حسگر جدید IMX890 سونی است. همین طور لرزشگیر اپتیکال به علاوه توانایی ضبط ویدیو با وضوح 4Kو 60فریم در ثانیه  دارد.

لنز دوم یک لنز 50 مگاپیکسلی سامسونگ JN1 با زاویه دید عریض (اولترا واید) با میدان دید 114 درجه و EIS است. همچنین این دستگاه دارای  یک لنز سلفی 32 مگاپیکسلی با کیفیت HDR است.

در مقایسه با Nothing Phone 1، این شرکت ادعا می‌کند که لنزها را با “افکت‌های تنظیم هوشمند” ارتقا داده است، مانند Motion Capture 2.0 که از هوش مصنوعی برای ردیابی موردهای متحرک و مطمعن بودن از تمرکز بر روی آن‌ها استفاده می‌کند.

تعمیر و باز کردن گوشی موبایل ناتینگ فون1

خب، دوستان گرامی در مرحله اول باید گوشی را خاموش کنیم و در مرحله بعد خشاب سیم کارت را در می‌آوریم سپس درب پشت دستگاه رو باز کنیم، برای باز کردن درب پشت دستگاه با سشوار صنعتی یا هیتر درب پشت دستگاه را حرارت می‌دهیم. برای بازجدا کردن درب پشت از تاچ کش و قاب باز کن استفاده می کنیم و آن را جدا می‌کنیم.

جدا کردن محافظ پشت دستگاه

خب، بعد از جدا کردن در پشت نوبت به تکه‌های محافظ پشت دستگاه وled ها می‌رسه. برای باز کردن تکه های محافظ در ابتدا 7 پیچ مشخص را باز می‌کنیم، حالا می‌توانیم تکه‌های پلاستیکی که در جای جای پشت دستگاه قرار دارند را جدا کنیم. یه نگاهی هم بخواهیم به نوار های LED بندازیم متوجه می‌شویم که با جدا کردن پوشش آن تعداد زیادی LED تقریبا آبی رنگ زیر اون قرار داره که به خاطر پوشش سفیدی که روشونه، سفید به نظر می‌رسن.

در ادامه تکه پلاستیکی پایینی و وسطی را با احتیاط جدا می‌کنیم. حالا برای ادامه کار باید سه پیچ که زیر تکه پلاستیکی وسط هست را جدا کنیم تا بتوانیم گارد پایینی راحت تر جدا کنیم. سپس گارد برد پایینی را جدا می کنیم و فلت‌‌های  مربوط به LED‌های پایینی را جدا می‌کنیم.بعد فلت متصل به برد پایینی را نیز جدا می‌کنیم و لایه پلاستیکی همراه آن را کنار می‌زنیم.

در ادامه کار کاور دوربین را جدا می‌کنیم، و پیچ های مربوطه که زیر کاور قرار داره را باز می‌کنیم، حال پوشش روی نور چشمک زن حالت فیلم برداری را جدا می‌کنیم و پیچ‌های زیر آن را باز می کنیم.

خب، الان می‌توانیم با اسپاتول، گارد روی برد اصلی که سیم پیچ شارژ بیسیم هم به آن متصله رو جدا می‌کنیم.

ناتینگ فون

ناتینگ فون

جدا کردن اسپیکر دستگاه

با باز کرد گارد روی برد اصلی اسپیکر مکالمه هم به صورت خودکار از جا کنده می‌شود.

جدا کردن باتری

در ادامه برای جدا کردن باتری، از حلال چسب استفاده می‌کنیم، ، نکته جالبی که وجود داره اینه که در تمام گوشی‌های اندرویدی دیگه فلت‌های وسط گوشی زیر باتری قرار گرفتنکه باعث می‌شه به این راحتی و زود نتوانیم فلت را از گوشی جدا کنیم، و جدا کردن برد اصلی را یکم سخت تر می‌کند. در هر صورت ما تکه های چسب  فلت باتری را جدا می‌کنیم، و بعد با گرفتن گیره کنار آن با احتیاط و کمی زور زدن باتری را جدا می‌کنیم.

خارج کردن برد پایینی گوشی

بعد خارج کردن باتری، لایه زیر باتری رو هم جدا می‌کنیم، و برای جدا کردن برد پایینی گوشی باید(سیمای آنتن، چند فلت و یه پیچ مخفی ه زیر آن قرار داره رو جدا می‌کنیم) بعد از جدا کردن مام این ها یه سری از قسمت های برد که چسب زده شدند تا از آب خوردگی محافظت کنند.

جدا کردن کانکتور شارژ و بلندگو

مرحله بعد کانکتور سیم که در قسمت پایینی قرار داره رو جد می‌کنیم، الان می توانیم کنکتور شارژ را به راحتی بلند کنیم، و بلند گو رو با جئدا کردن یه سیم آنتن دیگه بیون بیاوریم.

نحوه خارج کردن برد اصلی

در ادامه سه فلت متصل به برد اصلی وجود داره که آن هارا جدا می‌کنیم، که فلت وسطی متصل به کانکتور شارژه که باعث می‌شود، بتوانیم کامل آن را از گوشی خارج کنیم.

بالاخره نوبت به برد اصلی می‌رسد که با جدا کردن دوپیچ و یه سری سیم آنتن به راحتی از گوشی جدا می‌شود.

خارج کردن دوربین سلفی

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی که نسبت به نسل اول گوشی های ناتینگ فون پیشرفت فوق العاده ای داشته به برد متصله و با جدا کردن پایه ها آن را جدا می‎‌کنیم.

ناتینگ فون

ناتینگ فون

آموزش جدا کردن دوربین پشت دستگاه

دوربین اصلی دستگاه نسبت به نسل قبل هیچ تغییری نداشته و هر دو دوربین 50 مگا پیکسل هستند، برا جدا کردن دوربین های اصلی هم مانند دوربین سلفی پایه هارا جدا کرده و دوربین را خارج می‌کنیم.

جدا کردن موتور ویبره و حسگر اثر انگشت

موتور ویبره و حسگر اثر انگشت هم که قبلا فلت هاشون را جدا کردیم، می‌توانیم به راحتی خارج شان کنیم.

بستن دستگاه

در نهایت برای بستن دستگاه نیز تمام این مراحل را از آر به اول انجام می‌دهیم.

ناتینگ فون

ناتینگ فون

نتیجه گیری

همانطور که دیدید گوشی ناتینگ بر خلاف گوشی‌های اندوریدی دیگه، به خاطر ساختار سخت افزاری متفاوت و طراحی مدرن، روند باز و بسته کردن و تعمیر آن برای اولین بار کار آسانی نیست.

همچنین قطعات آن مخصوصا قطعات بخش پشتی دستگاه قسمت های زیادی دارد، که باعث تعمیرد کامل آن در صورت آسیب دیدن شدید، به صرفه نباشد.

امیدوارم که تا اینجا متن براتون مفید و کار آمد باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *