آیفون, سامسونگ, شیائومی, گلس, لوازم جانبی

برسی گلس SUPER D (سوپر دی)

az-2.jpg

گلس سوپردی از جنس شیشه ساخته می شود و یکی از با کیفیت ترین گلس های موجود در بازار است. گلس های سوپر‌دی از شفافیت چشمگیری برخوردار هستند به صورتی که وقتی بر روی ال سی دی یا نمایشگر موبایل قرار می‌گیرند، کاربر به دلیل کیفیت و شفافیت بالا وجود آنها را احساس نمی‌کند.

این سری گلس از نظر ساختارنیز در شرایطی مناسبی قرار دارد و به شدت در مقابل ضربه و خط و خش مقاوم است. به همین دلیل می‌تواند این اطمینان خاطر را به کاربر بدهد که نمایشگر دستگاه او در اثر ضربه از روبرو دچار شکستگی و آسیب نمی‌شود. به زبان دیگر گلس های سوپردی از وضوح و استحکام بالایی برخوردار‌ بوده در کنار بازده مناسب طول عمر بالایی دارند.

محافظ سوپر دی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

گلس  به محافظ هایی گفته می شود که برای حفاظت از نمایشگر دستگاه های هوشمند، ساعت ها، تبلت و غیره روی نمایشگر دستگاه قرار داده می شوند. یکی از نقاط ضعف نمایشگرهای هوشمند این است که در برابر وارد آمدن ضربه مقاومت مناسبی ندارند،

به زبان دیگر این نوع نمایشگرها در برابر ضربه و فشار بسیار مقاومت پایینی دارند، و در اکثر موارد حتی بر اثر ضربه های خفیف نیز از قسمت ال‌سی‌دی و تاچ آسیب می بینند. در چنین شرایطی نمایشگر کارایی خود را از دست داده و باید با خرج هزینه گزافی به صورت کامل تعویض شود. حتی در مواردی امکان تعویض نیز وجود نخواهد داشت و گوشی هوشمند به طور کامل کارایی را از دست می‌دهد.

برای‌پیشگیری از صدمه دیدن نمایشگرهای هوشمند و لمسی محافظ های ظریف و مستحکمی به نام گلس وارد بازار شده است که می‌توانند آنها را در مقابل ضربه و یا خط و خش محافظت کند.

در حال حاضر گلس در انواع بسیار مختلفی در بازار پیدا می‌شود. البته ناگفته نماند که انواع گلس در مقایسه با مواردی که در ابتدا برای این منظور معرفی شده اند، تغییرات زیادی کرده‌اند و به نوعی میزان مقاومت و کارایی آن‌ها برای محافظت از موبایل بسیار بهتر شده است.

گلس های تقویت شده یا به عبارت دیگر سوپردی یکی از به روزترین گلس های موجود در بازار به حساب می‌آیند، و از جنس شیشه هستند. حتی می توان از آنها به عنوان پرکاربردترین و مقاوم ترین نوع محافظ‌های موجود در بازار حساب کرد.

گلس سوپر دی

مزایا و معایب گلس سوپردی

گلس سوپردی مثل هر محصول دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد. ناگفته نماند که از محافظ سوپر دی به عنوان  محافظ دو بعدی نیز گفته می‌شود. همانطور که عنوان شد این نوع از محافظ‌ها نسل جدیدی از محافظ های گوشی های صفحه تخت به شمار می‌روند. به همین کاملا با دانش روز طراحی و تولید شده اند. از این رو تاثیر زیادی در دوام و ماندگاری نمایشگرانواع موبایل دارند. برخی از مهمترین مزایای این دسته از محصولات شامل نمونه‌ای زیر هستند.

شفافیت و انعکاس مناسب

اولین و مهمترین قابلیت گلس تقویت شده یا سوپردی وضوح بالا و انعکاس مناسب تصویر نمایشگر دستگاه است.

به بیان دیگه سوپردی از محافظ های جدید شیشه ای است که علاوه بر وضوح بالا از کیفیت و استحکام قابل قبولی هم برخوردار می‌باشد، به صورتی که ضربات  مستقیم باعث صدمه دیدن و شکستگی آن نمی‌شود. به این ترتیب گلس سوپر دی بدون هیچ اختلالی در دید تصویری نمایشگردر پس ندارد.

ضخامت بسیار کم

از دیگر قابلیت‌های گلس سوپر دی ضخامت بسیار پایین است. برخلاف ضخامت بسیار پایین از مقاومت مناسبی برخوردار هستند و می‌‌تواند به خوبی از نمایشگرموبایل در مقابل ضربه محافظت کنند.

گلس

گلس

پوشش یکدست

از دیگر مزایای محافظ‌های سوپر دی یا تقویت شده آن است که همه جای نمایشگر دستگاه‌ها را به صورت یکنواخت پوشش می دهند. عدم پوشش یکنواخت نمایشگردستگاه  می تواند باعث آسیب پذیر شدن آن شود. وارد آمدن هر گونه ضربه حتی به قسمت کوچکی از گلس باعث شکستن نمایشگر و ال سی دی آن می‌شود.

کاربری راحت

محافظ‌های سوپر دی یا تقویت شده دارای جنس شیشه هستند به شکلی که باعث روان تر شدن کار با نمایشگرمی‌شود. به این ترتیب این حس در کاربر به وجود می‌آید  که به صورت مستقیم و بدون حائل ال سی دی و صفحه تاچ را لمس می کند.

گلس سوپر دی

گلس

نصب راحت

از دیگر مزایای محافظ سوپر دی یا تقویت شده نصب راحت و آسان این نوع محافظ است. چسب استفاده شده در این نوع محافظ از چسبندگی مناسبی برخوردار است و در صورت تمیز بودن نمایشگردر هنگام نصب به سرعت بر روی ال سی دی گوشی قرار می‌گیرد.

نقاط ضعف گلس سوپردی

همانطور که گفته شد محافظ سوپر دی از شرایط مناسبی برای کنترل ضربات مستقیم و جلوگیری از آسیب رسیدن به ال سی دی دستگاه برخوردار است.

کلمه D در محافظ‌های سوپر دی به چه معنی است؟

وجود کلمه دی در محافظ‌های سوپر دی یا تقویت شده نشان گر تعداد بعد های آن محافظ است. قطعاً  افراد مختلف در زمان انتخاب انواع محافظ‌های سوپر دی با اصطلاحاتی مانند D2 ،D2.5،  D3 ،D5، D6 و D9 مواجه می‌شوند، که اطلاع دهنده یک گلس تقویت شده با شرایط مشخص است.

به عنوان مثال محافظD2 یا محافظ دو بعدی، گلس‌هایی هستند که هیچ انحنای  ندارند و بر روی ال سی دی گوشی های صفحه تخت نصب می شوند.

این نوع محافظ معمولاً از نظر قیمت هم از دیگر انواع محافظ سوپر دی ارزان تر هستند چون ساخت آنها راحت بوده و پیچیدگی خاصی برای انطباق انحنای صفحه ال سی دی گوشی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *